Ad Jespers stelt zetel ter beschikking

Verklaring Ad Jespers

Bij de raadsverkiezingen ben ik met voorkeursstemmen in de gemeenteraad van Oosterhout gekozen voor de groepering Gemeentebelangen. Ik heb hard gewerkt voor dit resultaat en zag er naar uit om mij de komende jaren weer voor mijn kiezers en voor Oosterhout in te zetten als raadslid. Ik ben echter onverwacht en onbedoeld in een vervelende situatie terechtgekomen die door mijn werkgever, Stichting Prisma, is opgevat als datalek.

In de aanloop naar de verkiezingen ben ik druk geweest, naast mijn normale werkzaamheden, met de verkiezingscampagne voor Gemeentebelangen en voor mij persoonlijk. Ik heb daarbij ook een groep medewerkers, vrijwilligers en enkele cliƫnten van Prisma via een flyer benaderd met een oproep om te gaan stemmen. Ik ben me hierbij onvoldoende bewust geweest van de gevoeligheden hieromtrent, laat staan dat hierdoor sprake zou zijn van een datalek. Ik heb er heel veel spijt van en bied mijn oprechte excuses aan.

Prisma heeft mij op non-actief gesteld en doet onderzoek. Omdat ik niet wil dat het imago van de gemeenteraad, het imago van Gemeentebelangen en mijn persoonlijke raadslidmaatschap door de ontstane situatie worden geschaad, heb ik besloten om mijn raadszetel ter beschikking te stellen. Ik doe dit met pijn in mijn hart, maar omwille van de zuiverheid zie ik hangende het onderzoek geen andere mogelijkheid.

Ad Jespers